2014年8月11日 星期一

大同世界 文化大不同?

正所謂「入鄉隋俗」、「嫁雞隨雞 嫁狗隨狗 (放心,無咁嚴重)」,去到異地除左要跟隨當地既文化外,仲要識享受異文化帶黎既感動同感歎!
畢業後終於大鄉里出城,首次踏足鬼佬勝地 - 荷蘭、比利時、德國,確實令我大開眼界!好,長話短說,以下係我遇過最深刻、最欣賞同...最憤慨既文化交流。

我像風箏飛 越過了界限好遠

1. 坐飛機 齊鼓掌
細細個 坐飛機,只係知上機要passport同機票;點餐或者有得揀;落機要拿拿聲,唔好硬坐機上阻住機務人員休息。但原來歐洲人仲有多一樣:飛機安全降落目的 地時,會成機乘客拍手掌。為左興祝安全抵達定為左感謝機務人員成程貼心服務我唔知,只係知個該我真的滾動了。簡單既舉動其實足以令付出者好滿足。呢個係從 俄羅斯轉機到荷蘭同德國轉機去俄羅斯發現的!
2. 人有三急 唔急得
係香港 你突然心繫馬桶,總有一個係左近。我以為,去到一個比香港更早開發同先進既國家,情況即使唔同,都一定,係一定好過香港(至少可能會乾淨少少)。殊不知! 荷蘭想搵地方解決時,未入廁所門睇到門上告示,已經嚇!呆!了!要去廁所?得!俾錢先!唔同以往既內地(羅湖個邊),去完先俾貼士。荷蘭既公共廁所係:無 俾錢,休想開廁所道門!雖然我無行哂咁多個廁所,但遇到既都係咁...經過一番探究後,原來呢個係公民責任,你有權利去廁所,都有義務去推持社區清潔 -  因為要請人清潔廁所!

盛惠0.5歐
3. 大包細包哂你冷
俗話 說:「錢財不可露眼」。我再話:「旅行錢包盡收腰間」。意即將個細腰包收起衫入面,肚皮之上,即使訓緊覺都實冇有怕!不過...估唔到歐洲Hostel治 安可以咁好,眼看多數Backpackers都將自己既身家盡露,銀包呀、電話呀、Passport呀等等,全部任睇唔嬲!真係覺得自己有小小庯人自擾。 再細心諗下,喚耶!最危險既地方就係最安全既地方!咁多人一間房,你眼望我眼,誰敢動?!

哂你冷
 4. 熟食點心販賣機
汽水機、零食機或者賣遮機你係香港實見過。但你有冇見過賣熱辣辣熟食兼無找續服務 既自動點心販賣機?係荷蘭有款地道既小食叫可樂餅(唔係用可樂整的,佢係將麵包碎包住薯泥同白醬混合各式肉類、海鮮或蔬菜,再用油炸成既餅),分別係各大 自動點心販賣機出售,隨街可見(係類似賣burger既店舖入面都有)。不過,部機係不設找續的...不知情下,問返店員找續,得返黎既答案係:「無得找 架啦!最多俾多件可樂餅你。」好!照殺可也!

打孖上可樂餅
5. 廁所水都飲得
放心!唔係叫你真係飲廁所水,而係因為歐洲國家既水質標準平均都比較高,以致大家都可以係水龍頭度直接裝水飲。當然,廁所入面既水龍頭都可以啦!我飲左成個月,都未見肚痾,仲慳左好多買野飲既錢。唔,敢唔敢試就睇自己啦!
其實文化與習慣呢樣野,有時書本上真係學唔到。出走回來,終於深明「讀萬卷書不如行萬里路」呢個道理。以上例子不過是蚊脾同牛脾,要全部告知或了解,確實尚有頗長既路。

**喚耶!以上都係憑記憶同問路人,如有錯,歡迎告知同討論~

U Blog 窮看世界。噢耶!

沒有留言:

張貼留言